In oktober kregen we te horen dat een ex-collega van mama een appartement heeft in Empuriabrava, Catalonië, Spanje. Ze stelde voor dat we met onze van tot daar reden en mochten dan een weekje in haar appartement verblijven. En zo begon ons roadtrip richting Noord-Spanje.
De heenrit
Catalonië bleek toch precies verder dan we verwacht hadden. Onze heenrit duurde 3 dagen langs de autoroute de soleil met onderweg wel de gezelligste slaapplekjes. Zo komen op onze eerste avond in het in het pikdonkere hol van Pluto terecht. Pas bij het opstaan de volgende ochtend ontdekken we dat we net buiten een middeleeuwse burcht parkeerden. Op een korte wandeling door het dorpje voelen we ons in het midden van een sprookje. Toch leuk om hier dan per ongeluk terecht te komen.
De rest van onze heenrit is verloopt vlot en met gelijkaardige verwondering voor de mooie uithoekjes van de wereld we ontdekken.



Empuriabrava
Aangekomen op onze bestemming gaan we meteen op ontdekking in de haven en op het strand. Zo verloopt de volgende week dan ook. We fietsen tot in het dorpje L’Escala door een prachtig natuurgebied en we brengen met de campervan een bezoekje aan Figueres waar we het Dalí musuem verkennen. Mama en ik concluderen dat we veel geluk hebben met het mooie weer in de maand oktober.

